ارسال پاسخ

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3757

pvc-asso.ir

 تولید نمونه‌های آزمایشی به صورت خودکار توسط BASF

ایجاد نوآوری‌های پلیمری در آینده، با درک عملکرد شیمیایی و مکانیکی و شرایط پردازش مواد آغاز می‌شود.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی‌وی‌سی:

 

 شرکت BASF یک سلول کاملا خودکار برای قالب‌گیری تزریقی نمونه‌های آزمایشی در کارخانه پایلوت اکستروژن و تزریق پلاستیک خود در آلمان راه اندازی کرده است. این سلول توسط سازنده ماشین‌آلات قالب‌گیری تزریقی Sumitomo (SHI) Demag ساخته شده است و گفته می‌شود قادر به تولید بیش از 4000  تست در سال است. این سیستم به یک سیستم جدید MES (نرم‌افزار مدیریت تولید) متصل است که نتیجه هر تست را نقشه‌برداری و ثبت می‌کند. برخلاف سیستم‌هایMES  سابق این سیستم  وضعیت هر بخش از یک آزمون را ثبت می‌کند و به ما بینشی برای هر شات می‌دهد.

 

این داده‌ها بسیار ارزشمند است زیرا کل توالی پردازش را نشان می‌دهد و این امکان را می‌دهد تا نتیجه عمیق‌تری در مورد عملکرد مواد در شرایط خاص و چگونگی پردازش توسط اپراتور به دست آید.

 

این سلول براساس یک ماشین قالب‌گیری کاملا الکتریکی مجهز به دو ربات ساخته شده است. یکی از این دو ربات برای انتخاب و قرار دادن یکی از 12 قالب‌ قابل تعویض و استخراج نمونه از قالب استفاده می‌شود سپس یک ربات مفصلی کوچک با استفاده از پانچ، اسپرو را برمیدارد. تمام نمونه‌ها مطابق با استاندارد  iso 294  تولید می‌شوند و ضخامت  قطعه قالب‌گیری شده 8/0 تا 4 میلی‌متر است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد